نصب شیشه بالکن

نصب شیشه بالکن به چه صورت انجام می شود ؟

نصب شیشه بالکن می‌ تواند در فضای خانه و در بالکن یا تراس شما که از مهم‌ ترین قسمت‌ های خانه هستند، تغییرات مهمی را ایجاد کند. در چنین فضا هایی با کمی دقت و درایت و استفاده از شیشه بالکن مناسب، همراه با طراحی شیشه بالکن به صورت اصولی می‌ توانید به فضای آپارتمان و خانه خود زیبایی چشمگیری را ببخشید.

شیشه های بالکن علاوه بر جذابیت می‌ توانند مزایای متنوعی از جمله پیشگیری از ورود گرد و غبار، حشرات، جانوران موذی، باران و باد نیز داشته باشند.

نصب شیشه بالکن به چه صورت انجام می شود ؟مراحل نصب شیشه بالکن چگونه است؟

نصب و اجرای شیشه بالکن برای تراس به عنوان حفاظی عمل می‌ کند و پوششی در مقابل سرما و گرمای محیط است. به جهت توضیح مراحل نصب یک شیشه بالکن می‌ توانیم این گونه مطرح کنیم که :

۱- مرحله ی اول : ابتدا باید سفارش خود را ثبت نمایید.

۲- مرحله ی دوم : کارشناسان فنی به محل نصب مراجعه می کنند و اندازه‌ گیری‌ های دقیقی از فضا را انجام می‌ دهند.

۳- مرحله سوم نسبت به ابعاد و سفارش و خواسته شما، نقشه‌ های طراحی شیشه بالکن را آماده می کنند و به شما تحویل می‌ دهند.

پس از اینکه این طراحی‌ ها و نقشه‌ ها توسط شما به عنوان کارفرما تایید شد، تکنسین‌ های مجرب شروع به کار، نصب و اجرای شیشه بالکن می‌ نمایند.

در خود مرحله نصب، شیشه‌ ها به طور دقیق و با استفاده از تجهیزات مناسب به محل نصب انتقال داده می‌ شوند. تکنسین‌ ها با توجه به نقشه و دستورالعمل‌ ها شیشه‌ ها را به فریم و اتصالات مخصوص آن متصل می‌ نمایند.

پس از اتمام نصب، عملکرد کلی سیستم بررسی می‌ گردد تا اطمینان حاصل شود که تمامی اجزای شیشه بالکن به درستی کار می‌ کنند.

در حالت کلی می‌ توانیم بگوییم که نصب شیشه‌ های بالکن یک پروسه کاملاً حرفه‌ ای می‌ باشد که باید از تیم ماهر و متخصصی به این منظور کمک بگیرید تا به این ترتیب بتوانید از کیفیت ظاهر و عملکرد بی‌ نظیر نتیجه کاری که به شما ارائه می شود، لذت ببرید.

 

مدت زمان نصب شیشه بالکن چقدر است؟

در حالت عادی اگر شرایط مناسب باشد، نصب شیشه‌ های بالکن کمتر از یک روز زمان نیاز خواهد داشت. اما عوامل مختلفی در زمان نصب و اجرای شیشه بالکن موثر می‌ باشند و نسبت به این عوامل زمان اجرا می‌ تواند متغیر باشد.

از جمله این عوامل می‌ توانیم به :

۱- متراژ فضا و پیچیدگی پروژه

۲- نوع شیشه و جنس شیشه اشاره کنیم که در ادامه به بررسی و توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

 

متراژ فضا برای نصب شیشه بالکن

در حالت عادی، مدت زمان نصب شیشه‌ های بالکن به اندازه متراژ پروژه و فضا بستگی خواهد داشت و این زمان می‌ تواند نسبت به فضا متغیر باشد. طبیعی است که اگر متراژ فضا زیاد باشد، زمان نصب نیز افزایش خواهد یافت. همچنین، اگر فضای کار نامناسب و پیچیده باشد، باعث افزایش زمان نصب شیشه‌ های بالکن خواهد شد.

متراژ فضا برای نصب شیشه بالکننوع شیشه بالکن

در واقع، می‌ توانیم بگوییم که مدت زمان نصب یک شیشه بالکن تا حد زیادی می‌ تواند به نوع شیشه بستگی داشته باشد. برای مثال، شیشه بالکن ریلی یا آکاردئونی نسبت به شیشه بالکن پنجره‌ ای و ثابت دارای یراق آلات بیشتری می‌ باشند؛ به همین علت نیز زمان نصب آن ها افزایش خواهد یافت. همچنین، در نصب شیشه های بالکن تاشو به علت استفاده کردن از چسب‌ های پلی اورتان در مونتاژ این سیستم و مدت زمان لازم به جهت خشک شدن این چسب، زمان نصب و اجرای آن زیاد می باشد و حدود ۷ روز کاری زمان نیاز دارد.

 

جنس شیشه بالکن

همان طور که می‌ دانید بیشتر شیشه بالکن‌ ها با استفاده از شیشه‌ های سکوریت نشکن ساخته می‌ شوند. این نوع شیشه‌ ها مقاومت بسیار بالایی دارند؛ به همین دلیل به طور معمول قابل برش نخواهند بود. بنابراین، قبل از هر کاری باید نوع شیشه را مشخص کرد و آن را اندازه‌ گیری نمود. زیرا پس از سفارش امکان برش و تغییر ابعاد شیشه سکوریت وجود نخواهد داشت. بروز اشتباه در این زمینه، مدت زمان نصب شیشه تراس را افزایش خواهد داد.

 

نصب شیشه‌ های بالکن تا چه حد در پیشگیری از سر و صدا مؤثر می‌ باشند؟

 

به طور حتم برای شما پیش آمده است که وارد منزل و یا حتی دفتر یا محیط کاری بشوید که به علت عدم استفاده و عدم به کارگیری مناسب شیشه‌ های درب و پنجره، سر و صدا های زیادی در محیط وجود داشته باشد. آپارتمان شما هم که دارای تراس است از این قاعده مستثنی نمی باشد. بنابراین، بهتر است که بدانید نصب شیشه‌ های بالکن تا حدود ۵۰ درصد می‌ تواند در کاهش آلودگی صوتی محیط تاثیر بسزایی بگذارد و عایق صوتی محیط را تضمین بنماید.

نصب شیشه های بالکن تا چه حد در پیشگیری از سر و صدا مؤثر می باشند؟

همچنین، به علت اینکه در نصب شیشه تراس ، شیشه‌ های سکوریت مقاوم و ۸ میلی متری را مورد استفاده قرار می‌ دهند و علاوه بر آن، در بین هر لت شیشه در واقع از درز گیر آلومینیومی و یا درز گیر مویی استفاده می‌ کنند، کار کاملاً هوا بند می‌ گردد. بنابراین، استفاده کردن از این سیستم، نصب و اجرای شیشه بالکن علاوه بر اینکه باعث حفظ زیبایی و خصوصی‌ سازی فضای تراس می‌ شود، عایق بسیار مناسبی می‌ تواند برای محیط باشد.

 

مزایای نصب شیشه های بالکنی چیست ؟

یکی از مزایای نصب شیشه بالکن، نمای یک دست شیشه‌ ای و مدرنی است که این سیستم آن را برای شما مهیا می‌ کند.

در واقع، شیشه تراس هیچ گونه مانعی در دید شما نسبت به محیط ایجاد نمی‌ کند و می‌ توانید از منظره بیرون به راحتی لذت ببرید. در عین حال، در تمام فصول سال می‌ توانید به راحتی آن ها را باز و بسته کرده و از هوای آزاد بهره ببرید. نصب این شیشه های بالکن در آب و هوای برخی از شهر ها یک گزینه عالی محسوب می‌ شود.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با نصب شیشه‌ های بالکن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم.

البته به عنوان کلام پایانی بهتر است به خاطر بسپارید که نصب و اجرای شیشه بالکن نیازی به تخریب بالکن خانه شما ندارد و می‌ تواند به صورت روکار نصب شود. توجه داشته باشید که قبل از نصب این شیشه‌ ها ابعاد بالکن را به طور دقیق اندازه‌ گیری کنید؛ زیرا هر گونه اشتباه در اندازه‌ گیری باعث افزایش هزینه و مدت زمان اجرا و نصب خواهد شد. همچنین حتماً از شیشه‌ های مقاوم همانند شیشه سکوریت یا لمینت استفاده نمایید.

پیام بگذارید