انواع شیشه بالکن

انواع شیشه بالکن برای استفاده

انواع شیشه بالکن به عنوان محافظ و پوششی برای بالکن و تراس آپارتمان‌ ها و برج‌ های مسکونی استفاده می‌ شود. البته عنوان پوشش نباید در اینجا باعث ایجاد شبهه شود؛ زیرا شیشه‌ بالکن ها به هیچ عنوان مانع دید نمی‌ شوند. در عین حال که این نوع شیشه دید شما را به محیط بیرون و اطرافتان حفظ می‌ نماید، به عنوان یک نوع پوشش برای ورود گرد و غبار، مواد مضر و آزار دهنده بیرونی نیز عمل می‌ کند. در این مقاله قصد داریم بیشتر در ارتباط با انواع شیشه‌ های بالکن صحبت کنیم.

 

انواع شیشه بالکن کدام است؟

استفاده از انواع مختلف شیشه‌ های بالکن مزیت‌ های متفاوتی می‌ تواند داشته باشد. اگر بخواهیم انواع این شیشه‌ ها را دسته‌ بندی کنیم، می‌ توانیم بگوییم که آن ها شامل :

۱- شیشه بالکن فریم‌ دار

۲- شیشه بالکن بدون فریم

۳- شیشه بالکن کشویی

۴- شیشه بالکن نرده‌ ای

۵- شیشه بالکن تاشو

۶- شیشه بالکن ریلی

در ادامه بیشتر درباره  کاربرد و مزیت‌ های آن ها توضیح خواهیم داد.

 

شیشه بالکن فریم دار

شیشه بالکن فریم‌ دار یکی از انواع شیشه‌ بالکن است که متحرک می‌ باشد. این شیشه بالکن از پنل‌ های شیشه‌ ای تشکیل شده است که سایز بزرگ تری نیز نسبت به انواع دیگر آن دارد. همان طور که از نام آن مشخص است، این نوع شیشه بالکن به علت اتصالاتی که دارد و نمایان می‌ باشند، به مقداری می‌ توانند مانع دید کامل به محیط بیرون شوند. به همین دلیل، طرفداران زیادی را به خود نتوانسته اند جذب کنند. البته لازم به ذکر است که این نوع شیشه از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار می‌ باشد.

شیشه بالکن فریم دار

شیشه بالکن بدون فریم

از نام این نوع شیشه بالکن پیدا است که بدون هیچ قاب و فریمی ساخته می شود و هیچ گونه پروفیل و اتصالاتی در نصب آن استفاده نمی‌ گردد. در واقع، در این شیشه بالکن، شیشه‌ ای با قطر ۸ تا ۱۰ میلی‌ متر را به سقف یا دیوار بالکن متصل می‌ نمایند. به همین علت، شیشه بالکن بدون فریم از لحاظ بصری، زیبایی بسیار قابل توجهی را می تواند برای بیننده به وجود بیاورد. از این رو، این نوع شیشه توانسته است طرفداران زیادی را به خود جلب بنمایند.

شیشه بالکن بدون فریم

در صورتی که بالکن شما دارای عرض زیادی نمی باشد، می توانید از پنل های شیشه ای یک تکه نیز برای این نوع شیشه بالکن استفاده نمایید.

 

شیشه بالکن کشویی

به شیشه بالکن‌ های کشویی در واقع، شیشه بالکن اسلایدی نیز گفته می‌ شود که یکی از انواع شیشه بالکن پر طرفدار به شمار می رود. از لحاظ عملکرد می‌ توانیم این نوع شیشه بالکن را به پنجره‌ های آلومینیومی که در زمان قدیم متداول بودند، شبیه بدانیم. باز و بسته کردن این نوع شیشه بسیار آسان است و در کف آن پا گیر وجود ندارد. به منظور جمع کردن این نوع شیشه باید آن ها را از راست به چپ یا از چپ به راست حرکت بدهیم. البته در زمان حرکت و جمع شدن شیشه‌ ها از ریل خارج نمی‌ شوند.

شیشه بالکن کشویی

نکته : شیشه بالکن کشویی یا اسلایدی یک نمای زیبا و یک دستی را ارائه می‌ دهد که از مهم‌ ترین مزیت این نوع شیشه بالکن محسوب می‌ گردد.

 

شیشه بالکن نرده‌ ای

شیشه تراس نرده ایی یا شیشع بالکن بالکن نرده ای که یکی از انواع شیشه های بالکن است را می‌ توانیم به نوعی نرده و محافظ بدانیم که از جنس شیشه ساخته شده است. شیشه‌ هایی که در این نوع شیشه بالکن مورد استفاده قرار می‌ گیرد، ضخیم‌ تر از شیشه های انواع دیگر می‌ باشد و قطر حداقل ۱۰ میلی متری را دارد.

شیشه بالکن نرده اییجنس این شیشه در واقع سکوریت نشکن است که یک محافظ بسیار مستحکم برای ساختمان بالکن شما محسوب خواهد شد. در طی سال‌ های اخیر به علت زیبایی منحصر به فردی که این نوع شیشه بالکن‌ ها دارند، بیشتر مورد توجه افراد به جهت استفاده در نمای ساختمان قرار گرفته‌ اند و به نوعی جایگزین نرده‌ های قدیمی شده‌ اند.

 

شیشه بالکن تاشو‌

همان طور که از نام این نوع شیشه بالکن‌ ها مشخص است، در هنگام جمع شدن، همگی آن ها در یک سمت تا می‌ شوند و جمع می‌ گردند. در این نوع شیشه بالکن از شیشه سکوریت استفاده می‌ شود که قطر استاندارد ۸ میلی متر را دارد. از شیشه بالکن تاشو می توانید هم در فضای بزرگ و هم در فضای کوچک استفاده کنید. این نوع شیشه به این صورت است که در آن یک پنل ثابت بوده و سایر پنل‌ ها متحرک می‌ باشند و بر روی یک ریل حرکت کرده و باز و بسته می‌ شوند.

شیشه بالکن تاشو

بالکن‌ هایی که در نمای آن ها از شیشه بالکن تاشو استفاده می‌ شود، زیبای و جذابیت چشمگیری دارند. به همین علت توانسته است بخش عظیمی از سفارشات را به خود اختصاص دهد.

 

شیشه بالکن ریلی

یکی از انواع شیشه بالکن ، شیشه بالکن ریلی است که از چند پنل شیشه‌ ای تشکیل می‌ شود. در واقع، این پنل‌ ها از بالا و پایین توسط چرخ‌ هایی که دارند به نوعی بر پروفیل سوار می شوند. باز و بسته کردن این نوع شیشه‌ ها بسیار آسان است و شستشوی آن ها نیز کار راحتی می‌ باشد. البته تعداد پنل‌ هایی که در این شیشه استفاده می‌ شود، نسبت به اندازه بالکن متفاوت خواهد بود.

شیشه بالکن ریلیدر قیمت شیشه بالکن چه عواملی موثر است؟

قیمت انواع شیشه بالکن به عوامل مختلفی از جمله متراژ فضای مورد نظر، نوع شیشه و مدل شیشه بالکن یا شیشه تراس بستگی خواهد داشت. البته عوامل دیگری همانند ابعاد کلی شیشه، ضخامت آن، رنگ شیشه و نوع یراق آلات و فریم آن ها نیز در قیمت نهایی آن بی‌ تاثیر نمی‌ باشد.

 

در انتخاب شیشه بالکن به چه عواملی باید توجه کرد؟

وزن و اندازه شیشه دو عامل بسیار مهم در استحکام و مقابله با عوامل خارجی محسوب می‌ شوند. شیشه‌ های ۸ میلی متری مناسب‌ ترین شیشه‌ ها برای استفاده در شیشه بالکن می‌ باشند.

نوع متریال و یراق آلات، همچنین کیفیت آن ها و جنس پروفیل‌ ها نیز از عوامل مهمی هستند که باید به آن ها توجه شود.

اگر در این موارد از متریال بی‌ کیفیت استفاده شود، ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

 

کلام آخر

در انواع مختلف شیشه بالکن از شیشه‌ های سکوریت استفاده می‌ شود که مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد و به هیچ عنوان آسیبی به آن ها وارد نمی‌ شود؛ اما اگر بر اثر ضربه بسیار سنگین بشکند، تکه‌ های آن بسیار کوچک بوده و به افراد آسیب نمی‌ زند.

بنابراین، نسبت به سلیقه خود می توانید با خیال راحت از مزیت های انواع مختلف شیشه بالکن که در این مقاله سعی کردیم به آن ها اشاره کنیم، بهره ببرید.

پیام بگذارید