درباره شیشه بالکن ریلی

شیشه بالکن‌ ریلی سبک جدیدی از طراحی بالکن می‌ باشد که با استفاده از شیشه‌ های بسیار مقاوم و نشکن می‌ تواند تراس را کاملاً محصور بنماید. البته این محصور شدن به معنای پوشیده شدن آن و عدم وجود دید نمی‌ باشد. بلکه با نصب این شیشه بالکن‌ ها در تراس و یا بالکن خود، در تمام فصول سال و در شرایط‌ های جوی مختلف می‌ توانید از فضای بالکن خود استفاده بهینه کنید و دید مناسبی را داشته باشید. شرکت فراز مد از جمله شرکت هایی‌ است که شیشه بالکن های ریلی مرغوبی را به خریداران خود عرضه می دارد. در این مقاله درباره شیشه‌ های بالکن ریلی ارائه شده توسط شرکت فراز مد صحبت خواهیم کرد. اگر می‌ خواهید اطلاعات بیشتری را درباره آن داشته باشید، با ما همراه شوید.

شیشه بالکن ریلی چیست؟

از نام این نوع شیشه‌ بالکن ها می‌ توانیم متوجه بشویم که به صورت ریلی اجرا می‌ شوند. باز و بسته شدن این نوع شیشه بالکن‌ ها بر روی ریل آلومینیومی انجام می‌ گیرد. یکی از این ریل‌ ها در سقف بالکن است و ریل دیگر را نیز در کف شیشه نصب می‌ نمایند. شیشه بالکن‌ های ریلی را بیشتر در مکان‌ هایی که فضای کافی برای باز و بسته کردن شیشه بالکن وجود ندارد، نصب و اجرا می‌ کنند.
این نوع شیشه بالکن‌ ها کیفیت بسیار بالایی دارند و با استفاده از آن ها می‌ توان در مصرف انرژی نیز صرفه‌ جویی کرد. با نصب شیشه های بالکن ریلی می‌ توانید از ورود حشرات و گرد و غبار نیز پیشگیری بنمایید. همچنین، به عنوان یک مانع برای آلودگی صوتی نیز عمل می‌ کند که از مهم ترین مزایای این نوع شیشه بالکن های ریلی محسوب می‌ گردد.

شیشه بالکن ریلی چگونه طراحی و اجرا می‌ گردد؟

در شیشه بالکن‌ های ریلی از شیشه‌ های سکوریت ۸ و ۱۰ میلی متر استفاده می‌ کنند. همچنین، دو ریل آلومینیومی نیز در اجرای این نوع شیشه بالکن استفاده می‌ شود. همان طور که ذکر کردیم، یکی از این ریل‌ ها در پایین و ریل دیگر در بالا نصب می‌ گردد. علاوه بر آن، در قسمت تحتانی و فوقانی پنل‌ های شیشه‌ ای، چرخ‌ هایی را نصب می‌ نمایند و آن ها را بر روی ریل‌ های از قبل تعبیه شده، سوار می‌ کنند. در ابتدا این سیستم شیشه به صورت تاشو، باز شده و عمود بر سطح قرار می‌ گیرد. پس از آن پنل‌ های بعدی بر روی ریل حرکت می‌ نماید و در جهت عمودی موازی پانل پیشین قرار می‌ گیرند.
مجموعه این پنل‌ های ریلی بالکن، در برخی از موارد بدون هیچ گونه نگهدارنده‌ ای به صورت عمودی نصب می‌ شوند. این موضوع باعث شده است که افراد بیشتری از این نوع شیشه‌ های بالکن استقبال کنند. زیرا همان طور که ذکر کردیم، باز و بسته شدن این شیشه‌ ها به صورت ریلی انجام می‌ گیرد و به راحتی با کشیدن پنل‌ های شیشه‌ ای باز و بسته می‌ شوند.
البته در این محصول عرض شیشه‌ ها بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌ متر در نظر قرار می‌ گیرد و بین هر شیشه نیز یک درزگیر آلومینیومی به منظور عایق بندی سیستم شیشه بالکن قرار می‌ دهند تا در هنگام بستن آن هر گونه فضا به جهت ورود هوای سرد و یا نفوذ گرد و غبار عایق بشود.

مزایای شیشه بالکن های ریلی چیست؟

به علت اینکه شیشه‌ های این نوع شیشه بالکن از سکوریت‌ های بسیار مقاوم است، خطر جانی برای افراد نمی‌ تواند ایجاد کند. حتی اگر پس از وارد شدن ضربه بسیار بسیار زیاد، این نوع شیشه‌ ها به قطعات بسیار کوچکی تبدیل می‌ شوند که خطر جانی ایجاد نمی‌ کنند. همچنین، با توجه به اینکه منازل امروزه فضای کوچک تری دارند و آپارتمان نشینی رواج بیشتری یافته است، همواره می‌ توان با نصب شیشه بالکن ریلی از بالکن استفاده بهینه کرد و تا حدودی کمبود حیات در خانه‌ های امروزی را جبران می‌ کند.


با نصب این شیشه بالکن‌ ها در چهار فصل سال می‌ توانید از تراس و بالکن خود استفاده کنید. علاوه بر آن، شیشه بالکن ریلی به عنوان عایق عمل می‌ کند و می‌ توانیم آن را عایق حرارتی و برودتی بدانیم که فضای بسیار مناسبی را برای رشد گلدان‌ ها و گل‌ ها فراهم می‌ نماید. قابلیت اجرای شیشه بالکن‌ های ریلی بسیار بالا است و می‌ توان آن را به صورت دایره، قوس، چند ضلعی، خطی و یو شکل نیز طراحی و اجرا کرد.

در انتخاب شیشه بالکن‌ های ریلی به چه مواردی باید توجه کرد؟

در انتخاب شیشه بالکن‌ های ریلی به موارد مهمی باید توجه کرد که در نهایت منجر به طراحی، اجرا و نصب بهتر این نوع شیشه بالکن‌ ها خواهد شد. از جمله این موارد مهم می‌ توانیم به وزن شیشه، اندازه شیشه و رنگ بندی اشاره کنیم. در ادامه برای هر یک از این موارد توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

وزن شیشه بالکن

وزن شیشه‌ های سکوریت در شیشه بالکن ریلی نقش بسیار مهمی در استحکام و مقابله با عوامل خارجی دارد. شیشه‌ هایی با ضخامت ۸ میلی متر از جمله مناسب‌ ترین شیشه‌ ها برای ساخت این نوع بالکن شیشه‌ ای هستند که علاوه بر داشتن وزن کمتر، استحکام و مقاومت بالایی نیز خواهند داشت.

لذا باید بدانید هر چقدر شیشه‌ های سکوریت وزن بیشتری داشته باشند، مقاومت آن ها کمتر خواهد شد. بنابراین، شیشه‌ های ۸ میلی متری از شیشه‌ های ۱۰ میلی متری بهتر بوده و مقاومت بالا تری دارند.

اندازه شیشه بالکن

در طراحی و اجرای شیشه بالکن ریلی لازم است برای اندازه‌ گیری دقیق و بدون خطا از افراد ماهر کمک بگیرید. زیرا اگر اندازه‌ گیری شما به صورت دقیق صورت نگیرد، هزینه اضافی برای شما به دنبال خواهد داشت. به علت مقاومت بالا شیشه‌ های سکوریت قابل برش و تغییر اندازه نیستند. بنابراین، از همان ابتدا باید اندازه‌ گیری دقیق و بدون خطا صورت بگیرد.

رنگ بندی شیشه بالکن

در شیشه‌ های بالکن ریلی، رنگ بندی می‌ تواند متفاوت باشد و نسبت به نیاز افراد و سلیقه‌ های مختلف صاحب کار، رنگ بندی مختلفی می‌ تواند مورد استفاده قرار بگیرد تا بدین ترتیب بیشترین زیبایی به نمای بالکن داده شود.

کلام آخر درباره شیشه بالکن

در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با شیشه بالکن‌ های ریلی، عوامل مختلفی را عنوان کنیم. اگر انتخاب شما هم شیشه بالکن های ریلی می باشد، می توانید برای تهیه آن ها به شرکت فراز مد مراجعه کنید. این شرکت تماما محصولات باکیفیت و مرغوبی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up